week 34: de laatste week is ingegaan....... - Reisverslag uit Wolverton, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 34: de laatste week is ingegaan....... - Reisverslag uit Wolverton, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 34: de laatste week is ingegaan.......

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

21 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wolverton

Week 34, de laatste week van mijn eerste WWOOFing periode hier in Engeland is ingegaan. Het is erg snel gegaan. Afgelopen zondag goodbye gezegd in de kerk. Speciaal voor mijn vertrek hadden ze een grote smile cake gemaakt en een kaart geschreven. Via de kerk met mensen in contact gekomen, die ik anders niet had ontmoet. Het was een open deur voor vele mooie ontmoetingen en verhalen. Natuurlijk verzorgt een kerkelijke gemeenschap kerkdiensten, maar in deze kerk staat ook elke zaterdagochtend ook een full English Breakfast klaar en worden er vele dingen voor de wolverton gemeenschap georganiseerd. Het is een hechte kern waarin je wordt opgenomen en bij verschillende activiteiten wordt betrokken. Ik ben erg dankbaar dat ik de afgelopen tijd een onderdeel mocht zijn van deze groep mensen en nieuwe vrienden mocht maken.

Iets waar ook erg dankbaar voor ben, zijn de hele vele kaarten en berichten die ik elke week weer mocht ontvangen. In het huis waar ik nu woon, had ik een slaapkamer met een hele lege muur, maar is nu helemaal gevuld met kaarten en herinneringen! Een ‘simpel’ kaartje kan zoveel doen. Een korte reactie op het reisverslag, een mailtje of facebook like, zette me telkens weer even stil……..
Hoe kan ik iedereen op de juiste manier bedanken, ik weet het niet. Want een simpel dank je wel, voelt als niet genoeg. En ook naar de mensen toe, die ik hier heb ontmoet: hoe kan die allemaal bedanken. En niet alleen voor de bewezen diensten, maar zeker ook voor de aanwezigheid en gezelligheid.

In mijn eerste weken hier hadden we een paar erg koude dagen, nu ik vertrek komen de koude dagen weer met meer regelmaat. Aan de gewassen kun je zien dat de seizoenen aan het veranderen zijn. De tomaten kleuren niet meer (zo snel), de sla herstelt zich niet meer zo snel na het plukken en de bladeren van de komkommers worden geel. Het is jammer dat de productie van bepaalde gewassen naar beneden gaat. Maar aan de andere kant, geeft het weer meer ruimte aan de wintergewassen. In de polytunnels maken de komkommers en tomaten ruimte voor de vele verschillende soorten sla. Het is erg mooi om zo bijna een heel seizoen mee te kunnen werken en blijft mooi om met gewassen te werken en de seizoenen zien te veranderen. De klussen op de Urb Farm veranderen nu het weer verandert, maar er blijft nog altijd genoeg te doen.

Groeten vanuit Wolverton,
Trijnie


  • 21 Oktober 2013 - 12:59

    Ludy:

    Hè meid! Mooi stukje weer! Fijn dat je zo'n mooie tijd daar hebt. Je bent welkom weer hier in Nederland.

  • 21 Oktober 2013 - 16:15

    Oma Van Dijk:


    oma heeft de laaste weken de laptop uit geleent en kon niet reageren maar je bent weer welkom in genemuiden bedankt voor alle mooie verhalen en een goeie reis terug hoop dat het afschijnt nemen niet al te pijn doetveel liefs van oma en de zegen van onze lieve Heer

  • 21 Oktober 2013 - 16:46

    Danielle & Rest:

    We gaan je missen!!! XXX D

  • 21 Oktober 2013 - 18:42

    Janny V Essen:

    Trijnie

    Sterkte deze week bij het afscheid nemen en welkom in Genemuiden
    Groetjes Janny v E

  • 21 Oktober 2013 - 19:01

    Trijntje Post:

    Hallo Trijnie,joh wat is de tijd snel gegaan! Je bent alweer aan je laatste week in Engeland begonnen,en hoopt volgende week weer in Genemuiden te zijn. Ik heb genoten van je verhalen en foto,s,we hebben zo alles een beetje mee zien groeien,bloeien en oogsten. Nog een hele fijne week daar,sterkte bij het afscheid nemen,een hele goede terugreis. We hopen je snel in Genemuiden te zien.
    Gr. Trijntje,Jennita en Willemijn.

  • 21 Oktober 2013 - 20:30

    Jennie Erdsieck:

    Hallo trijnie alweer je laatste week daar wat gaat de tijd toch snel. Maar je bent welkom hoor in ons kleine kikkerlandje en vooral in het mooie gezellige en sfeervolle genemuiden, waar nu in de binnenhaven een boot uit vervlogen tijden ligt " de vijf gebroeders" s avonds geheel verlicht met lampjes. Dit is een boot van een oud genemuidernaar ze zeggen van jan mussies. Zo gebeurt er in genemuiden ook wel wat. De biestemerk is weer voorbij je ouders stonden er ook met naast zich je lieve oma die weer druk in de weer was geweest met jam peertjes en advocaat die erg lkkr was mmmmm . Nou meid ik ga stoppen en als uk het goed begrijp zie ik je binnenkort weer in genemuiden. Home Sweet home welkom terug. Gr jennie

  • 22 Oktober 2013 - 21:44

    Roger En Ellen:

    Hoi Trijnie,

    Je laatste week in the UK. Tjonge wat is de tijd snel gegaan. Super dat je zo'n fijne tijd hebt gehad en zoveel goede ontmoetingen hebt gehad. Heel leerzaam, in alle opzichten. Het zal ook wel weer heel fijn zijn om weer naar huis te komen. Het was altijd leuk om je verhalen te lezen. Je moet maar gauw weer een bakkie komen doen.
    Afgelopen weekend waren wij een weekend weg met fam. van der Stelt. 's Zondags bezochten wij een kerkdienst. In de kerk zaten in totaal 28 personen incl. ons gezin bestaand uit 9 personen. Na de dienst bleven we een kopje koffie drinken en spraken we mensen van die gemeente. Ze konden bijna niet geloven dat we met ruim duizend mensen in de kerk zitten op zondag. Wat een verschil, maar hetzelfde geloof. Bijzonder! Dat zul jij ook zo ervaren hebben in the UK.

    Heel veel sterkte met afscheid nemen, een goede reis en hopelijk tot snel!

    Welcome home!

    groetjes,
    Roger, Ellen en de boys

  • 24 Oktober 2013 - 06:02

    Tinie:

    Nou trijnie nog een paar dagen en je bent weer op nederlandse bodem,zaql ook weer wennen zijn.
    De tijd is denk ik om gevlogen.
    Gezellig dat je straks weer bij je vader en moeder en je broers bent.
    Goede reis toegewenst,en wij zien elkaar wel weer in de wandergangen.
    Nog een laatste nep kus van jan hendrik en de volgende keer krijg je hem denk ik in het echt.
    Groetjes van de van dijkjes aan de zilverschoon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wolverton

Trijnie

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 36958

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: