kort berichtje van mij - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu kort berichtje van mij - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

kort berichtje van mij

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

18 Maart 2014 | Nederland, Wageningen

Sorry, voor het in verwarring brengen, het was mijn fout dat het verslag niet meer online was, maar hier alsnog…..

Wat kan de tijd toch soms snel gaan. Vorig jaar was ik net drie weken in Engeland en wist ik totaal nog niet wat me allemaal te wachten stond. Nu woon ik alweer 5 weken in Wageningen en weet ik ook niet wat me hier allemaal nog te wachten staat. Zo de eerste weken hier in Wageningen lijkt wel wat op de eerste weken in Wolverton. In een ‘nieuwe’ stad de weg vinden en ontdekken wat er allemaal te beleven valt. Maar ook weer mensen ontmoeten en leren kennen.

Zo het laatste jaar overdenkend, merk ik dat vele dingen geleerd heb. Iets waar ik de afgelopen dagen in bijzonder erg dankbaar voor ben, is dat ik de Engelse taal leuk ben gaan vinden. Hier op de universiteit worden alle master vakken in het Engels gegeven. Veel van de mensen die ik hier ontmoet komen vanuit allerlei landen over de hele wereld. Nederlands spreken de meesten niet en dan is Engels ook vaak de voertaal. Doordat ik de taal nu beter begrijp, kan ik ook de verhalen beter volgen. Verhalen over dat we Nederlanders zoveel fietsen, kroket uit de muur halen en zo gestructureerd zijn. En de Nederlandse bureaucratie hebben de meeste buitenlandse studenten ook al wel ontdekt. Vele verhalen/gesprekken/vragen gaan over dingen, die we als Nederlanders vaak gewoon vinden, maar door buitenlanders toch anders worden gezien.

After coming back to The Netherlands, I wasn’t sure what to do: study, work or ....? I decided to start a master study in Plant Science at the Wageningen University. 5 weeks ago I moved to a room in a student flat. And last weekend, it was the first weekend that stayed over here in Wageningen. This weekend remembered me of the weekends at Wolverton. I had to plan a whole weekend: What should I do? Where should I going? I could go on an adventure in a new city again, like I did in England.

In the last weeks I discovered, that I have learnt must over the last year(s). One of the things where I’m grateful for is that I like to speak English now. Many of the international students don’t speak Dutch, so we have to speak English. During the course we have to speak English too, because all the courses are give in English. If I didn’t understand English so well, I would have missed so many stories. For example the stories that International student tell about The Netherlands. They tell stories about their biking experience, the food culture here and things where they struggle with in the Netherlands (often things, that we Dutch people don’t even noticed anymore).

Zo dit was even weer een keertje ‘een reisverslag’ na lange tijd. Uit de reacties, blijkt dat sommigen van jullie het wel gemist hebben. Nou moet zeggen, soms had ik ook wel van die momenten/ideeën dat ik dacht dat zou goed in een blog passen.

En als je nu denkt: Me Engels wil ik ook wel verbeteren, tijd om naar Engeland te gaan voor paar maanden heb ik ook wel en werken op de Urb Farm lijkt me nog niet eens zo verkeerd. Neem dan gerust contact op om te zien welke mogelijkheden er zijn. Misschien zit je dan over een tijdje wel in Wolverton, Engeland.

Groetjes vanuit Wageningen
Trijnie

  • 18 Maart 2014 - 13:09

    Oma Van Dijk:

    hehe wat het mailtje was kon het niet vinden en zo ineens had ik het mooi hoor bedankt en geniet verder van wageningen en van de engelse taal veel liefs van oma

  • 18 Maart 2014 - 13:32

    Erna Last:

    Sjonge toch nog een reisverslag. Ik was het al kwijt, ahah!
    Goed gedaan en succes met je nieuwe studie!

  • 18 Maart 2014 - 19:22

    Machteld:

    Leuk verslag Trijnie . Mooi om te lezen hoe je erin staat. Geniet van het leven in Wageningen. Groetjes Machteld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wageningen

Trijnie

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 2335
Totaal aantal bezoekers 37021

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: