week 8: verrassing..... - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 8: verrassing..... - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 8: verrassing.....

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

21 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Want een week, een week van verrassingen en vrije dagen. Maandag had ik een extra vrije dag en daar heb ik heerlijk van genoten. Op de fiets naar het centrum waar ik bij een ander project van de foundation heb geluncht. Dit project verzorgt de catering en kantine in één van de vele kantoorgebouwen in het centrum. Leuk om te zien hoe andere mensen hun project invullen en draaiende houden. Daarna weer op de fiets rond Willen Lake gefietst en gewinkeld in het grote winkelcentrum in City Centre. ’s Avonds met me collega Florie en haar vrienden gezellig gegeten. Deze dag eindigde toch niet zoals we wilden. We werden gebeld dat op de Farm brand was geweest. Het schuurtje waar we alle strobalen, kippenvoer en andere materialen op slaan, was afgebrand. Gelukkig is het op tijd ontdekt, maar het is jammer van al het harde werken.

Dan donderdag, mijn verjaardag. Deze keer was ik jarig in Engeland. Beetje raar en anders dan anders. Ik kan jullie wel alvast verklappen dat het een heel andere dag was dan anders. In de morgen werd ik al vroeg verrast door Nadia waar ik bij in huis woon. Ze had een lekkere chocolade taart als ontbijt klaar staan en werd ook nog toegezongen. ’s Morgens ben ik gewoon aan het werk gegaan. Mijn collega’s Shane en Florie waren er gewoon en alles was gewoon gewoon….. tenminste dat dacht ik. Halverwege de morgen werd ik door Shane geroepen. Er was iemand voor me. Danielle, mijn tante stond aan de deur van de kas. Was een verrassing! ‘Die was zeker in de buurt en langsgekomen om op deze dag mij persoonlijk te feliciteren’ dacht ik. Wat leuk! Ze deed een stap achteruit en toen keek ik langs haar heen naar buiten. Daar stond nog iemand …… en nog iemand…… Ik wist niet wat ik zag. MAMA en LUDY. Mijn ogen rolden bijna uit mijn hoofd. Hoe kon dat nou? We vielen elkaar in de armen en de tranen van vreugde stroomden over onze wangen. Danielle stond met een big smile te genieten van onze ontmoeting. Ma riep ‘en we blijven 4 dagen!’ REALLY! Zoveel heb ik dus al wel geleerd hier, dat ik automatisch engels spreek, zeker op de Farm. Duurde zeker een hele tijd voordat ik echt besefte dat ma en Ludy hier waren.
Wat een voorrecht om ma hier rond te leiden en te laten zien wat ik hier doe en met wie me collega’s zijn. Dit was wel de grootste verrassing van de dag, maar bij de foundation had men ook niet stil gezeten. Tijdens de koffie had men een vuurtje gemaakt en stonden we met z’n allen marshmallows op te warmen in het vuur. Ze hadden lieve kaarten en cadeaus. Voor de lunch kreeg al een grote stapel kaarten uit Nederland. En na de lunch kwamen ze aanzetten met een chocoladetaart met kaarsjes en werd er weer gezongen. Overweldigend al die reacties. ’s Avonds nog met familie Altena en nu ook met Ludy en ma uit eten geweest. Toen ik ’s avonds op bed lag kon ik er niet van slapen. Zoveel was er gebeurd! En ma was er zomaar…. Hoe bestaat het!
Vrijdag, vrij af gekregen en samen met Ludy en ma naar Londen geweest. En de dag daarna heerlijk gestruind in het gezellige Oxford. Vandaag naar de kerk geweest, lekker uitgerust en er was tijd om gezellig kletsen en te keuvelen.

Het was een fantastische week. Zoveel mensen die een kaartje gedaan hebben. De cadeaus die gekregen heb. Alle reacties via de diverse kanalen. Wat moet ik zeggen ….. indrukwekkend… Bedankt, nogmaals bedankt.

  • 21 April 2013 - 23:19

    Trijntje Post:

    Hallo Trijnie, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een verassing dat je Ma op bezoek kwam,ik denk dat dat wel het mooiste kado was wat je gekregen hebt. Leuk dat je haar nu alles kon laten zien wat je doet,waar je woont en ook samen leuke hebt gedaan. Als ze straks weer terug is kan ze veel beter begrijpen waar je het over hebt omdat ze het nu zelf gezien heeft en dat maakt het voor jou makkelijker om iets uit te leggen( zo heb ik het tenminste wel ervaren nadat ik bij Jennita was geweest). Geniet van je tijd daar. Hartelijke groeten Trijntje,Jennita en Willemijn

  • 21 April 2013 - 23:27

    Eva :

    Hej Trijnie,
    Wat een geweldige week! Ik krijg er tranen van. Geweldige verassing dat je mama er ineens voor je neus stond en ze te lezen hebben jullie hele leuke plekjes bezocht! Groetjes Eva

  • 22 April 2013 - 08:24

    Henny Bosman:

    Fijn Trijnie, dat je zo`n leuke verjaardag hebt gehad. En dat je het ook nog wel kon vieren met familie. Geweldig! Een fijne tijd verder gewenst.
    Groeten, Henny

  • 22 April 2013 - 09:23

    Sarah:

    Hey Trijnie,

    wat een super leuke verrassing! Dat maakte je verjaardag vast een stukje extra leuk. Ook erg leuk dat je het nu met je moeder en Ludy kunt delen, dan weten ze ook waarover je praat. Nou genieten nog maar even dan! Groetjes Sarah

  • 22 April 2013 - 11:18

    Tinie:

    Wat een verassing Trijnie,en wij mochten maar niks vertellen,ondanks dat je mij eveloppen al vroeg genoeg had.
    Wout zich prima vermaakt bij oma,ik was nog even geweest met Jan Hendrik kan hij ook leuk mee spelen.
    Ook allemaal leuke of fijne racties gehad van de mensen in Engeland is ook leuk dat je wat krijgt met de verjaardag in een ander land is altijd anders dan anders.
    Hier genieten wij lekker van het mooie weer,zijn al veel buiten geweest,Jan Hendrik speelt graag buiten is ook leuk om te zien.
    Nou trijnie doe maar weer lekker rustig aan,geloof dat je een oranje shirt van je moeder doe die lekker aan met koning of koninginne dag koning dag moeten wij nog aan wennen.
    Groetjes maar weer van de grootte en de kleine van dijkjes knuffel weer van Jan Hendriki

  • 22 April 2013 - 16:02

    Jenny Bekendam :

    Sorry aan de late kant maar bijdeze nog van harte gefeliciteerd. Ik las via facebook je reisverslag. Zo te zien heb je het prima naar de zin en leer je ook nog Engels.geniet van deze leerzame periode. De groetjes van ons allen aan de Sportlaan.

  • 22 April 2013 - 16:32

    Hermien En Henk:

    Wat een week Trijnie nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat een verrassing .kan me voorstellen dat je een potje gejankt hebt ik kreeg er zelf tranen van in mijn ogen toen ik het las. Fijn dat het goed gaat daar je zult ook wel je ups en downs hebben maar als ik al je verslagen leest gaat het best goed. Hier gaat ook alles prima. Groetjes Henk en Hermien

  • 22 April 2013 - 17:18

    Oma Vandijk:

    hallo trynie
    Bedankt voor het mooie verhaal weer wat een belevennissen af gelopen week jullie hebben wel genoten maar het is ook weer goed om veder te gaan jammer van schuurtje dat af gebrand is
    Wout was toch ook weer blij dat ma weer terug was.
    oma wensook weer sterktebij het verderen werk
    En veel liefs van oma en de zegen van onze lieve Heer

  • 22 April 2013 - 22:15

    Erika:

    Hey Trijnie,

    Heerlijk zo'n verrassing op je verjaardag. Had al gehoord dat ze zouden komen! Nog van harte gefeliciteerd en nog een goede en fijne tijd verder daar.

    Groetjes Erika

  • 22 April 2013 - 23:17

    Ludy:

    Helemaal leuk zo'n verhaal.... Het was ook zooooooo leuk om je te verrassen!. Geniet nog na!

  • 22 April 2013 - 23:17

    Ludy:

    Helemaal leuk zo'n verhaal.... Het was ook zooooooo leuk om je te verrassen!. Geniet nog na!

  • 22 April 2013 - 23:17

    Ludy:

    Helemaal leuk zo'n verhaal.... Het was ook zooooooo leuk om je te verrassen!. Geniet. Og na!

  • 23 April 2013 - 21:31

    Ellen:

    Ha Trijnie,

    Wat leuk om je reactie te lezen. Zag het zo voor me. Had ook wel even stiekem om het hoekje willen kijken hoe dat nou precies ging. We hadden al gehoord dat je ma en Ludy je gingen verrassen, maar moesten natuurlijk ook ons mondje dicht houden. Super dat je zoveel kaarten en berichtjes hebt gekregen. Daar kun je echt van genieten en dat was ook wel te lezen in je reisverslag. Heerlijk om je verslag iedere week weer te lezen!!
    Have a good time!!

    lots of love
    Ellen K.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Trijnie

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 37108

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: