week 32: in de finale - Reisverslag uit Wolverton, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 32: in de finale - Reisverslag uit Wolverton, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 32: in de finale

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

07 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wolverton

Vorige week had ik het er over dat de natuur zo mooi was, nou deze week leek het wel of de wolken extra oplichten. Vele kleuren en vormen zijn de revue gepasseerd deze week. Van die grote popcornachtige wolken, waar je bang van word als ze groter lijken te worden. Maar ook van die donkere wolken waar aan je regenjas gaan denken als je ze ziet. Ook die kleuren, zo mooi, rood en oranje als het avond wordt en de zon onder gaat. Strakke witte wolken tegen een helderblauwe achter grond. Ik heb me er deze week over verbaas

Afgelopen week naar de MK Pride Award uitreiking geweest. Twee van ´onze´ jongens waren finalisten in een van de prijscategorieën. Ik heb al wel eerst eerder over hen geschreven in een van de reisverslagen. Twee jongens met verschillende achtergronden en zorgen, maar deze twee hebben in de afgelopen tijd grote stappen gemaakt.Voor de stappen die ze gemaakt hadden waren genoeg om genomineerd te worden en ook genoeg om in de finale te staan. Alle staf van de Urb Farm mocht mee naar de galauitreiking. Best een hele eer om in de finale te staan met deze voorbeelden. De jongens mogen en moeten trots op hun doorzettingsvermogen zijn! In de categorie waarin ze genomineerd waren, zaten erg goede tegenstanders. De hoofdprijs hebben ze niet gewonnen maar, voor ons en hun familie zijn ze toppers.

In het weekend met Florie en vrienden naar cirencester geweest. Dat is de plaats waar ze haar opleiding heeft gevolg. Het is een stad in de cotswolds, anderhalf uur vanaf Wolverton. De autorit ernaar toe alleen al was erg mooi. Mooie vergezichten over het platteland. De school zelf was een monumentaal gebouw met een kapel en meerdere gebouwen er omheen. Niet heel erg groot, maar wel erg mooi. Ik voel me erg vereerd als ik met Engelsen op pad mag en hun land mag verkennen. Zeker als het ook nog een stukje land is waar ze zelf een poos hebben gewoond en leuke anekdotes over kunnen vertellen. Als mensen over hun eigen stad of dorp gaan vertellen komt je toch meer te weten, dat er in de reisgidsen staat en het is vaak ook nog interessanter.

Groeten vanuit Wolverton,
Trijnie