week 20: kleuren, kleuren, allemaal kleuren..... - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 20: kleuren, kleuren, allemaal kleuren..... - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 20: kleuren, kleuren, allemaal kleuren.....

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

14 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Vorige week had ik het over geuren, deze week vielen me de kleuren erg op. Groen is van gras, maar planten zijn niet alleen maar groen. Als je goed kijkt, zijn er veel meer kleuren in je tuin, ook in een gewone groente tuin zijn veel meer kleuren dan alleen groen. Sinds afgelopen week maken we boeketjes van de bloemen op de farm. Je zul het niet denken, maar er zijn meer bloemen die we kunnen gebruiken dan dat je in eerste instantie ziet. Vele kleuren bij elkaar in een mooi samengebonden geheel ziet er erg leuk uit. En dat dacht je van eetbare bloemen in je salade, lekker en het fleurt de tafel ook nog eens op.

Afgelopen week hadden we twee belangrijke bezoekers op de farm. Het waren twee juryleden van Britain in Bloom. Woensdag was Wolverton aan de beurt en ook de Urb Farm stond op het lijstje om te bezoeken. In Wolverton zijn meerdere tuinen waar mensen samenwerken om een plek te creëren voor de hele buurt. Dus voor de juryleden een hele klus om alles te zien. Volgens de planning hadden ze tien minuten om alles op de Farm te bekijken, maar liep een beetje uit. Ze stelden vragen aan de trainees en hoorden alle verhalen aan over het reilen en zeilen op de Farm. Jury waren erg geïnteresseerd, hopen dat we punten hebben gescoord. Het is nu afwachten of het genoeg is om in de prijzen te vallen.

Vanmorgen hoorde ik een verhaal, wat me erg aanspraak en met jullie wil delen. Het ging over hoe uiten we onszelf. De één is uitbundig en de ander is meer ingetogen. De één gaat naar huis om een nieuw verhaal te verwerken terwijl een ander er liever over praat of er over wil zingen. Voor ons lijkt het soms dat mensen raar reageren, maar is dat niet gewoon een andere manier van je uiten. Een oordeel is vaak snel gemaakt, maar is goed om elkaar in waarde te laten. Verschillende mensen, verschillende culturen, verschillende uitingen. Maar laten we nou eens gewoon samenwerken, zonder gedoe. Ik weet ook, het is makelijker gezegd dat gedaan. Maar dit is (opnieuw) een uitdaging voor mij deze week: samenwerken zonder gedoe.

Groeten van uit het zonnige UK

Trijnie

• 15 Juli 2013 - 08:06

Oma Van Dijk:

wateen kleuren prachtig wij hebben in de kerk
    ook gisteren ook amerikane gehad en wij hebben
    ook nog in het engels gezongenen de preek was ook in
    het engels met vertalingwas een mooie dienst
    veel liefs van oma en de zegen van onze lieve Heer

• 15 Juli 2013 - 08:54

Helmich:

Mooie foto's van de boeketten. Leuk om jouw ervaringen te lezen. Een goede en zonnige week toegewenst.

• 15 Juli 2013 - 09:44

Anne:

Ik word helemaal vrolijk van je foto's, zoveel mooie kleuren en bloemen :)

• 15 Juli 2013 - 11:00

Hermien:

Wat prachtige kleuren en dan ook nog te bedenken dat je ze eten kunt zet ze liever op een vaas in de kamer. Hopen dat jullie in de prijzen vallen dat geeft weer stimulans . Groetjes uit een zonnig Zwolle

• 15 Juli 2013 - 14:08

Ludy:

Wat een mooi verhaal weer trijnie. Dank!

• 15 Juli 2013 - 22:33

Rolinda:

Mijn oostindische kers bloeit nog niet maar ik heb nu al zin in de eerst bloemen. Je bent nu eens mijn inspiratie :)

• 17 Juli 2013 - 13:38

Tiemen Tinie En De Kleine:

ook weer een mooi verhaal trijniie,ik wordt erecht soms helemaal stil,je bent echt een kei in de ze dingen
    Morgen nog en dan heeft tiemen holiday deleciouis.
    Ik moet nog 1 week werken.
    Foto,s waren ook mooi fleurig,misschien later jou bruidsboeket of zo grapje trijnie hier kun je wel tegen,
    misschien denk je wel nooit aan later of misschien ook wel.
    Weer fantatische dagen toegewens met van alles wat je lief en dierbaar is.
    Hoop dat je ook een heel mooi zonnig en droog engeland hebt.
    Groetjes van ons aan de zilverschoon.
    how ara jou hello goodbey kusje van Jan hendrik en i love you van Jan Hendrik

• 17 Juli 2013 - 23:19

Jo:

Hej Trijnie,

Wat een prachtige verhalen, echt heel leuk om je zo te volgen!
    Je hebt het erg naar je zin daar dat is wel te lezen en te zien aan de mooie foto's.
    Nog een hele fijne tijd toegewenst!

Groeten van Arjan en Jolanda, Rosalie, Jan en Sanneke