Hoe ziet zo´n dag er nu uit? - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu Hoe ziet zo´n dag er nu uit? - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

Hoe ziet zo´n dag er nu uit?

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

02 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Mijn eerste verhaaltje vanuit Engeland, wat moet ik schrijven?
Maandag zijn we vertrokken vanuit Genemuiden en de boot genomen naar Dover. Veilig aangekomen in Milton Keynes. Dinsdag is het echte werk begonnen en de eerste week zit er alweer bijna op.

Een dag op de Urb Farm begint om negen uur. De Urb Farm is eigenlijk een grote moestuin waar allerlei groenten worden verbouwt in de volle grond of in de kassen. Ook zijn er kippen en zelfs bijen. Aan begin van de dag maken we samen met werknemers, vrijwilligers en de jongeren een planning wat er allemaal moet gebeuren die dag. Samen gaan we dan aan de slag. Tussen de middag lopen we heen en weer om bij de Foundation House te lunchen. En om drie uur schrijven de jongeren hun evaluatie over de dag aan de hand van vier vragen en dan is het werk op de Urb Farm klaar.
Het is er leuk om samen met de jongeren te werken. We leren veel van elkaar. Het is soms nog wel zoeken naar de juiste woorden, maar het ga steeds beter. Deze week al veel verschillende dingen gedaan: sla plukken (hier gebruiken ze jonge boerenkool in de gemende sla), zaailingen uitplanten, onkruid wieden en zelfs onze eerste les over bijen gehad. Dat was erg leuk, onder genot van ‘a cup of tea’ vertelde ‘the bee lady’ ons van alles over bijen en het houden er van. Komende seizoen hoop ze vaker te komen en ons verder op weg te helpen met de vier bijenkasten die er zijn op de Urb Farm.

Deze week is een goede start geweest van me Engeland project. Ik hoop dat dit de trend is voor de rest van me tijd hier. Voor de mensen die me een kaartje willen sturen (zou ik heel leuk vinden) is hier het adres.

Trijnie van Dijk
c/o MK Christian Foundation
Foundation House, The Square
Milton Keynes
MK12 5HX
United Kingdom

Tot bij de volgende blog.

Groeten vanuit Milton Keynes

Trijnie

• 02 Maart 2013 - 18:42

Rita Van Dalfsen:

hey Trijnie,
    wat leuk dat je al wat geschreven hebt en mooi te horen dat je tevreden bent over je 1e week. laat maar weten wanneer we je in het Engels kunnen/moeten gaan schrijven, dan oefenen we dat ook gelijk mee.
    goed weekend en succes!
    lieve groetjes Rita

• 04 Maart 2013 - 17:23

Oma Van Dijk:

oma wil proberen om te reageren op je verslag of het lukt weet ik niet
    maar als je het niet probeer komt er niets van

• 05 Maart 2013 - 20:53

Tinie:

Leuk trijnie dat het allemaal al aardig goed met je gaat,oma zei dat jullie geloof al samen gemailt hadden
    leuk omdat te horen
    groet en tot horens van de groote en de kleine van dijkjes

• 06 Maart 2013 - 11:00

Henny Bosman:

Leuk Trijnie om even te lezen hoe het met je gaat.
    Zo te lezen heb je het wel naar je zin. Heel veel plezier daar.

Hartelijke groeten,
    Henny Bosman

• 06 Maart 2013 - 16:23

Ellen Altena:

Hoi, hoi Trijnie
    Leuk om wat van je te lezen. Volgens mij kon je geen betere plek uitkiezen. Lekker buiten bezig zijn, wat wil je nog meer. Volgens je moeder is het bij jullie ook zulk lekker lenteweer, puur genieten!! Hier gaat het goed, de folder is af (is heel leuk geworden). Wel even wennen nu je er niet meer bent, we missen je tijdens de koffie...
    Ik kijk uit naar je volgende bericht!!
    Groetjes, Ellen