Week 2: voorbereidingen Plant Sale - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu Week 2: voorbereidingen Plant Sale - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

Week 2: voorbereidingen Plant Sale

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

09 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Deze week begon met super mooi weer en was heerlijk om buiten te werken. In de kassen was het al wel zo warm dat de winterjas niet nodig was. Je kon de zaailingen zien groeien. Mooi, want over precies twee weken hopen we een Plant Sale te organiseren. Mensen vanuit de omgeving kunnen bij de Urb Farm planten kopen. We hopen dat we dan ook genoeg zaailingen hebben van tomaten, pepers, tuinbonen enzovoort om aan mensen te verkopen die zelf niet de mogelijkheden hebben om planten op te kweken. Dus deze week was het zaaien een van de hoofd activiteiten. Het is best nog wel een precies karweitje omdat we de meeste zaden één voor één zaaien, zodat het straks makkelijk is om ze uit te planten. Sommige trainees (jongeren) hadden nog nooit dit klusje gedaan. Dat was dus voor mij een leuke uitdaging om duidelijk en eenvoudig de juiste handelingen uit te leggen. We zullen zien of de komende weken plantjes op komen, anders heb denk ik toch iets fout gedaan/gezegd?!

Naast het werk op de Urb Farm met de jongeren, wordt ik steeds meer betrokken bij het werk ‘achter de schermen’. Zo heb ik samen met de collega’s het plan gemaakt voor het komende groeiseizoen. Met z’n drieën is het veel terugkijken in aantekeningen van de werknemers van voorgaande jaren en kennis delen die we hebben. Lijstjes maken, plannen uitwerken maar soms ook gewoon roeien met de riemen die je hebt. Ook hier ligt het geld (voor bijvoorbeeld meer personeel) niet voor het op rapen. Het is leuk om samen ideeën uit te wisselen en proberen op te lossen.

Soms loop ik (of samen met collega’s/trainees) zo over de Farm of op weg naar Foundation House dan zie je mooie bloemen. Dat zijn van die moment dat je dan even wilt vragen: ‘Wat was die naam van die plant ook al weer?’.
En ook dan zie je dat elk taal zijn eigen naam aan dingen geeft en uitspreek. Soms lijkt het wel op het Nederlandse en soms ook helemaal niet. De trainees vragen nog wel eens, wat is de naam dan in Nederlands, maar een juiste uitspraak is voor hen nog wel eens moeilijk. Dat levert een leuke momenten op.

De eerste kaarten zijn al aangekomen, het is leuk om post te krijgen, bedankt!
Goed weekend.

Trijnie

• 09 Maart 2013 - 19:27

Jolanda Barneveld:

Hej Trijn,

Je bent een echte wereldreizigster aan het worden,
    vorig jaar Roemenie en nu in Engeland!
    Erg leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt,
    en om je zo te volgen!
    (ie mun mer zo zegn: I speak Engels verry well, nog niet zo snel.......mer dat kump nog wel!!)
    Fijne tijd daar!!

Groetn Jo

• 09 Maart 2013 - 19:34

Fam. Van Dijk:

Lieve Trijnie,

Leuk om je verslagen te lezen! Het is hier nu wat minder zonnig weer en ze geven nachtvorst aan???!!! We hoorden ook al dat je het weekend al behoorlijk vol gepland hebt. Je bent goed bezig!Nou doe je best daar en zijn al weer benieuwd naar het volgende verslag. We gaan hem weer uitprinten voor opa en oma van Dalfsen.Lieve groetjes van de van Dieken van de Hasselterdiek

• 09 Maart 2013 - 19:35

Nelleke:

heey Trijnie,
    Leuk te lezen dat je daar al lekker bezig bent !! en allerlei plannen gaat bedenken voor het komende seizoen.
    Hopen op veel mooi weer voor de komende planten verkoop! suc6 daar!
    knuffel van de moat

• 09 Maart 2013 - 19:38

Femmy Beens:

Hee Trijny,

Leuk om je berichtjes te lezen en fijn dat je het leuk hebt in Engeland. Ik ga je volgen.

Groetjes Femmy en Arend.

• 09 Maart 2013 - 21:29

Tinie:

weer leuk om te lezen dat het zo goed gaat het is hier echt slecht weer trijnie maak er weer wat moois van de komende dagen,dat is jou echt wel toevertrouwd.
    Sterkte met alles wat op je pad komt
    dikke knuffel va de grootte en de kleine van dijkjes

• 10 Maart 2013 - 11:03

Willianne:

Hee Trijnie!!
    Superleuk om te lezen, echt wel jouw ding!!
    Veel plezier en succes nog!

Groetjes Willianne

• 10 Maart 2013 - 14:56

Maarten Opschoor:

Hallo Trijnie,

Leuk om te lezen hoe het er daar aan toe gaat.
    Volgens mij vermaak je je goed daar.
    Veel succes met alles gewenst.

Groeten,

Maarten Opschoor

• 10 Maart 2013 - 14:59

Iselle:

Hey trijnie,

Wow je bent al helemaal verengelsd.
    Helemaal toppie!
    Gisteravond uitwedstrijd in Nunspeet gehad.
    Tja,.... het had gekund. 6-3 is het geworden. geloof ik.... Ik ben opgehouden met kijken.
    6 april willen we je even invliegen, want dan zitten we nogal krap! :)

ga lekker verder met alles en vooral genieten!

• 10 Maart 2013 - 18:47

Peter & Machteld En Anne-Marit:

nou Trijnie druk bezet zie ik . leuk dat je je lekker bezig bent. we zullen je volgen en zijn blij om te zien hoe je bezig bent. geniet ervan en maak er wat moois van. groetjes Machteld Peter en Anne-Marit

• 10 Maart 2013 - 19:15

Marleen Opschoor:

Hoi Trijnie!

Wat leuk om je verslagen te lezen!
    Wij gaan je volgen!
    Succes met alles!

Lieve groet van M&M

• 10 Maart 2013 - 23:21

Rita Van Dalfsen:

hoi Trijnie,
    leuk hoor dat je ons zo op de hoogte houdt, maar weer es wat foto's erbij van jou en je collega's daar................enne how is your English at the moment?? take care xxxxRita

• 11 Maart 2013 - 08:20

VEEL LIEFS VAN OMA

• 11 Maart 2013 - 10:25

Ellen Altena:

Hey Trijnie,
    Leuk om weer wat van je te lezen en mooie foto's heb je erbij gedaan, het is toch altijd leuk om ook wat te zien! Ben benieuwd hoe het zal gaan met het kiemen. Hier is de temperatuur namelijk niet zo gunstig, brrrrr. Hoop dat het bij jullie wat beter is.
    Lieve groetjes Ellen

• 11 Maart 2013 - 11:09

Sarah:

Hallo Trijnie,

Leuk om zo je verhalen te lezen, zo blijven we op de hoogte! Als ik het zo lees vermaak je je wel. En heb je al een beetje een idee hoe je de weekenden gaat opvullen? Veel Engelse boeken lezen dan maar, ;)

Groetjes Sarah

• 12 Maart 2013 - 18:58

Gelinde:

ha Trijnie,
    wat leuk je verslagen!! volgens mij ben je daar helemaal op je plaats....
    geniet van je tijd daar,
    groetjes,
    Gelinde

• 13 Maart 2013 - 15:13

Jennie Erdsieck:

Hallo there

Leuk om je zo te volgen en te lezen wat je daar allemaal doet. Kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Denk dat je daar veel leert en kun je ons in Geallemuun straks allemaal Engels leren want dat heb je nu zo onder de knie. Goodbye
    Fijne tijd gewenst groetjes jennie

• 13 Maart 2013 - 23:28

Trijntje Post:

Hallo Trijnie,
    Wat leuk dat jij je belevenissen ook op waarbenjijnu zet,zo kunnen we mooi met je mee"reizen" en mee genieten van alle leuke dingen die je daar in Engeland doet. Een hele goede tijd daar en ik hoop je nog es weer een reactie te sturen. Groeten vanuit een wit en koud Genemuiden.
    Trijntje Post