week 16: vaderdag - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 16: vaderdag - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 16: vaderdag

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

17 Juni 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Zondag 16 juni 2013, een dag die extra aandacht krijgt omdat het Vaderdag is. Alle vaders krijgen een speciale ´behandeling´ en worden in het zonnetje gezet, of toch niet? Niet alle mensen kennen een vader-figuur die goed voor hen zorgt. Sommigen kennen helemaal geen mannelijke rolmodel in hun leven, hoe belangrijk dat ook is. Een vader, opa of oom die een voorbeeld voor je is, die je dingen leert en er voor je is als je hem nodig hebt. Nu pleit ik niet voor alleen mannelijke rolmodellen, maar ik denk dat de balans in bepaalde culturen/gezinnen wel weg is. Goede en positieve voorbeelden is wat jongeren nodig hebben. Een kind de put in praten is erg makkelijk, maar komen ze daar verder mee? Afgelopen week heb ik op de farm gezien dat positieve feedback en aandacht, het beter doet bij jongeren (en ook in alle andere leeftijden), dan altijd dat negatieve gedoe.

Kijken, observeren, zoeken: drie woorden waarvoor je, je ogen nodig hebt. Wat komt er allemaal via je ogen binnen? Op festival waar ik afgelopen weekend was zag ik vele verschillende mensen. Soms denk je door rond te kijken te weten wat er in mensen om gaat, maar vaak is dat maar de buitenkant. En elk mens heeft iets moois van binnen en buiten. Met me ogen zag ik deze week ook de mooie bloemen die nu bloeien. Als je jouw ogen maar open houdt voor de mooie dingen in de omgeving, dan zie je elke dag weer nieuwe dingen. Mooie schepselen die je dan een glimlach geven.

Naast de vele activiteiten die er gebeuren op de boerderij, ben ook elke werkdag bezig met de administratieve activiteiten die ik kan doen. Zo is er elke week de ‘Trainee of the week’-poster, de labels en de ‘dag evaluatie report’ papieren die er geprint moeten worden. Daarnaast ben ook bezig met samenstellen van een (digitaal) draaiboek voor een open dag, een lijst om het aantal eieren bij te houden en het maken van vele andere lijstjes en overzichten staat nog op het programma. Ik vind leuk om naast het groenten en fruit gebeuren, ook mee te werken in administratieve tak van het project. Overzichten te maken waardoor het werk op de Farm makkelijker en overzichtelijker wordt. En een leuke bijkomstigheid is dat het mij helpt bij het leren spellen en schrijven in het Engels.

Vanuit Wolverton
Trijnie

  • 17 Juni 2013 - 10:04

    Ludy:

    Toppie bezig! Het is inderdaad een prachtige tijd. Ook hier

    Je wordt al senior daar!

  • 17 Juni 2013 - 10:17

    Ma:

    Nou pa heeft wel een super-vaderdag gehad afgelopen zondag! Een mooie kaart met een lieve tekst van z'n dochter( je weet wel) en een dubbel cd via de post. Gerookte paling daar heb ik ook van gesmuld hoor! Kentekenhouders met onze website erop en een zelfgemaakt pennenbakje. Ook handig voor die pennen die je altijd kwijt bent. Dus deze vader is wel gewaardeerd! Volgens mij geniet je daar nog steeds! Veel werkplezier voor de komende week!

  • 17 Juni 2013 - 20:36

    Tinie:

    Nou Trijnie weer een mooi verhaal vorige keer niet gereageerd ga het nu maar even doen.
    De weken vliegen om trijnie,nog 5 weken en dan is het hier al bouwvak vakantie.
    Ik merk ook wel je maakt steeds vorderingen in heel veel dingen leuk om te lezen.
    Genieten is er vast en zeker wel bij voor jou.
    Succes maar weer wat er de komende week op je pad komt
    en doe lekker waar je zin aan hebt groetjes en kusjes je kleine neefje

  • 18 Juni 2013 - 08:16

    Oma Van Dijk:

    het is weer een mooi stukje geworden bedankt
    en veel liefs van oma en de zegen van onze lieve Heer

  • 18 Juni 2013 - 21:03

    Ellen Klaver:

    Hoi Trijnie,

    Wat heb je weer een prachtig verhaal geschreven over Vaderdag. En het is zo waar! Iedere jongere heeft een rolmodel nodig. En dan wel graag 1 zoals jij schrijft: een die positieve feedback geeft en er voor je is. Zie ook om mij heen dat dat zeker niet normaal is. Mooi dat je zo over de belangrijke dingen in het leven nadenkt.
    Ds Hulsman zei zondag dat het voor ons allemaal Vaderdag is omdat we allemaal een Vader in de Hemel hebben. Mooi, zal het niet snel vergeten.
    Zit op dit moment nog lekker buiten achter de lap top. Het is nog 30 graden! De volgens zingen dat het een lieve lust is. Er zitten veel kleine appeltjes aan de appelboom en ook de druivenstruik doet het goed. Het lijkt erop dat we flink wat trosjes krijgen. Ik zit te genieten dus!


    We wensen je verder een hele fijne week in UK!

    lots of love,
    Ellen and family

  • 19 Juni 2013 - 12:53

    Hermien:

    Trijnie wat kun je het toch weer mooi verwoorden super .groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Trijnie

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 37041

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: