Week 31: Genieten van de Engelse keuken - Reisverslag uit Wolverton, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu Week 31: Genieten van de Engelse keuken - Reisverslag uit Wolverton, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

Week 31: Genieten van de Engelse keuken

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

30 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wolverton

Is het bij jullie ook zo mooi weer? Gisteren was het hier erg zonnig voor de tijd van het jaar, warm genoeg om buiten te zitten. Heerlijk om zo op een september zondag middag buiten lunch te eten en van de laatst zonnestralen mee te pakken. Tijdens mijn wandeling was mooi om de zon achter de horizon te zien verdwijnen. Het is te merken dat de seizoenen aan het wisselen zijn. De bomen beginnen te verkleuren, kippen leggen minder eieren en gewassen groeien minder hard. Maar is ook een mooi tijd van jaar, lijkt wel of de vogels meer geluiden maken. Het is er mooi als je in de morgen de Urb Farm op loopt en van allerei vogels zingen hun lied. Als het dan ook nog mistig is, worden de spinnewebben mooi zichtbaar en dat is een mooi schouwspel op de vroege morgen. Hopelijk is of worden het in Nederland ook zo mooi weer en dat is dan extra genieten van de natuur, toch?

Vrijdagavond met vrienden naar Natural History Museum geweest in Londen. Het museum was open tot middennacht, maar tot zo laat zijn we niet geweest. Er waren val allerei kraampjes met wetenschappers die vertel over hun vakgebied en onderzoek. Dit alles was een onderdeel van een landelijke event om wetenschap meer onder de aandacht te brengen. Maar dit was niet alleen heel erg interresant, ook het gebouw zelf was erg mooi. Van de buitenkant is het gebouw er mooi versiert. Van binnen is er een er grote hal met grote trappen en mooi plafond waar planten met hun latijnse naam geschilderd. Indrukkend te bedenken dat ze dat vroeger met zoveel zorg en detail hebben gemaakt.

Afgelopen week ‘kookles’ gehad van me vrienden hier. Ze begonnen te lachen toen ik zei dat ik wilde leren hoe ik een Jacket Potato moest maken. Toen ik het uigelegd had, werd ik begrepen. Hier is een jacket potato namelijk een veel gegeten dish, maar in Nederland kennen we dat toch niet. En het is erg makkelijk te maken als je het eenmaal weet hoe het moet. Nu heb ik het zelf gemaakt heb, moet ik zeggen het is ook wel heel makkelijk. Doe een zeer grote aardapppel voor tien minuten in de magnetron en dan voor ongeveer half uur in de oven. Even checken of het gaar is, anders nog even een poosje. Iets anders wat ik geleerd heb te maken is: Pie. Je hebt Shepperd’s Pie dat is met lamsgehakt en Cottage Pie dat je maakt met rundergehakt. De basis van beide recepten is erg gelijk aan elkaar. Rul het gehakt, voeg de groenten toe, voeg saus toe en dan in de ovenschaal met aardappelpuree er bovenop. Dan zoals vele engelse gerechten nog even in de oven. Het was goed om wat tradionele gerechten te maken, want ik hou toch wel van de engelse keuken. Ook al zijn veel engelsen niet echt trots op hun tradionle gerechten, ik vind ze wel lekker.

Geniet van de rest van de week en open je ogen voor het mooie van de natuur in de vroege morgen.

Groeten Trijnie


  • 02 Oktober 2013 - 17:14

    Oma Van Dijk:


    hallo Trynie ik geloof dat er nog niemand gereageert heeft je was weer lekker aan koken en aan het eten heel veel liefs van oma en de zegen van onze lieve Heer

  • 06 Oktober 2013 - 13:07

    Karlijn:

    Hoi Trijnie!

    Leuk om je verhalen te lezen!!
    Hoe lang blijf je nog in de uk? Geniet van alles en wie weet tot snel!
    Btw, het weer is hier ook prachtig!

  • 07 Oktober 2013 - 21:44

    Ludy:

    Dank meid voor je recept en mooie verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wolverton

Trijnie

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 37033

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: