week 30: Een druk weekend! - Reisverslag uit Wolverton, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 30: Een druk weekend! - Reisverslag uit Wolverton, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 30: Een druk weekend!

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

23 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wolverton

Het was me een weekje wel, veel gebeurd, veel gedaan vooral zo aan het einde van de week.
Afgelopen gelopen woensdag kwam er een klant op de fiets binnen om groente te kopen. Tijdens het oogsten vertelde hij over zijn tuin. Hij heeft een appelboom, pruimenboom en een struik met veel bramen. Hij vroeg zich af of wij belangstelling hadden in zijn pruimen en bramen. Want zegt hij: het zijn er zoveel, dat ik het niet allemaal aan kan en jullie kunnen er misschien nog wel wat mee. Nou dat was niet voor dovemans oren. De volgende dag gewapend met kruiwagen en kratten op naar de pruimenboom. En inderdaad veel pruimen en erg lekker ook nog. Het is toch beter om je vruchten uit de tuin te delen dat het aan de boom te later verrotten. Als de appels rijp waren dat, zou hij daarvan ook nog een deel van brengen.

Vrijdag hadden we 25 vrijwilligers van deloitte op bezoek, nou ja bezoek, vooral aan werk. De voorgaande weken hadden we voorbereidingen getroffen. Een lange lijst gemaakt met klussen die gedaan konden worden. We dachten beter dat we er iets meer op zetten dan te weinig, alles af krijgen zal waarschijnlijk wel niet gebeuren. Dus vrijdag een half uur eerder dan een normale dag aan de slag. Alle vrijwillgers waren present en hadden zin in om aan de slag te gaan. Nieuwe compost containers, opruimen rond de BBQ/oven, schoonmaken van de aardbeien, nieuwe labels voor op de bedden, nieuwe plantstroken en natuurlijk niet te vergeten het onkruiden wieden, kortom veel moest er gebeuren. En we waren zeer verrast met het resultaat, bijna alles in wel van het lijstje af gestreept. Ik had nog nooit de looppaden tussen de aarbeien gezien, maar die zijn nu weer zichtbaar. De labels met de nummers en plantennamen voor op de bedden zien er mooi uit, komende week kunnen we die uit gaan zetten. Wat je al met 25 hard werkende vrijwilligers allemaal wel niet in een dag kunt doen, petje af.

Vrijdagavond met vrienden naar Buskers geweest. Buskers is een muziekwinkel en eetgelegenheid in 1. Het is een erg leuk en gezellig winkeltje waar je voor het Engels ontbijt of lunch goed terecht kunt of gewoon lekker een bakkie koffie kunt doen. Wij, Growing Peolpe, werken veel samen met ze, leveren elke week de groenten en sla. Maar ook wisselen we ideeën uit, doen nieuwe contacten op en het is de plek om rustig een GP-team vergadering te hebben. Normaal zijn ze niet in de avonden open, maar eens in de zoveel tijd organiseren ze een Supper Club. Afgelopen vrijdag was zo avond. Om 7 uur ben je welkom en iedereen zit bij elkaar aan tafel, er is een driegangen menu wat wordt geserveerd en er zijn muzikanten die tijdens het eten muziek spelen. Het was erg gezellig met vrienden samen uit eten te gaan, maar ook om nieuwe mensen te ontmoeten die bij je aan tafel komen zitten. Een opmerkelijk feit deze avond was wel dat er meerdere mensen waren die in meer en mindere mate bij de Urb Farm betrokken waren. Florie en ik waren er die als fulltimers op de Farm werken, maar ook 2 van de vrijwilligers, de imker die ons helpen met de bijen en enkele geregeld kopende supporters. Het was een geslaagd uitstapje.

Zaterdag met vrienden naar Londen geweest om op een andere project te kijken (waar één van de vrienden werkt) die met ongeveer dezelfde ideeen werken als wij op de Urb Farm. Zondagmiddag met vrienden naar St Pauls catherdal geweest. Het was erg bijzonder om daar samen heen te gaan. Iedereen heeft andere ideeen van hoe een zondag ingevuld zou moeten worden. Zeker als je dan zoveel verschillende mensen rond een kerkgebouw in Londen ziet lopen. Tijdens de dienst werd er gesproken over het (voor)oordelen van mensen (Johannes 7:24). Het is makkelijk om te oordelen over gewoontes op een zondag, maar veel moeilijker om een ieder daarin vrij te laten.

Groeten vanuit Wolverton

Trijnie

• 23 September 2013 - 20:59

Papa:

het was weer een leesbare brief
    met leuke dingen er in
    ga zo door en hou je goed
    liefs papa

• 24 September 2013 - 11:53

Ludy:

Hoi meid weer een mooi e n enthousiast verhaal! Dank!

• 24 September 2013 - 21:10

Roger En Ellen:

Hey Trijnie,

Wat een ontzettend leuk verhaal weer! Wat maak je leuke dingen mee. Super!
    Leuk om zo'n vrijwilligersdag voor te bereiden. Dat was dan wel even handen uit de mouwen steken voor de mensen van Deloitte. Heel wat anders dan al die cijfertjes waar ze dagelijks mee werken ;-)
    Heerlijk avondje uit geweest met vrienden. Gezellig hoor!
    Mooi dat je de boodschap die je in de Sint Pauls hebt gehoord doortrekt naar je eigen leven.
    Roelien en ik hebben jaren geleden ook eens een dienst bijgewoond in de St. Pauls. Wij vonden het ook heel bijzonder.

We hebben afgelopen weekend genoten van het prachtige weer en Genemusiment. Was erg gezellig! Zondagmiddag naar Roger zijn ouders op de camping in Hattem geweest. Genoten van de eerste herfstkleuren en paddenstoeltjes. De herfst is in aantocht!

Fijne week nog verder.
    God bless you.

groetjes,
    Roger, Ellen, Joël en Nick

• 25 September 2013 - 14:03

Hermien:

Hoi, Trijnie heb weer genoten van je mooie verhaal en wat zien de pruimen er mooi uit zeker voor pruimenjam . Ik heb wel gelezen dat Oma je het geleerd heeft hoe je jam moet maken en ze vinden het ook lekker heb ik gelezen. Kijk al weer uit naar het volgende verhaal.
    Groetjes ,Henk en Hermien

• 29 September 2013 - 08:31

Oma Van Dijk:

oma heeft vergeten om te reageren maar nog bedankt voor en van daag een goeie zondag

ren maar nog bedankt voor het bericht