week 6: een eerste lentedag - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 6: een eerste lentedag - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 6: een eerste lentedag

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

07 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Deze week begon met een vrije dag. Tweede paasdag en goede vrijdag zijn samen met kerst de enige christelijke feestdagen die behoren tot de verplichte vrije dag hier in Engeland. De officiële vrije dagen noemen ze hier Bank Holiday. Deze dag ben ik met de Altena´s mee geweest naar Cadbury World. Ieder kind (groot en klein) in Engeland weet dan waar je het over hebt. Cadbury is een fabriek die heel goed is in chocolade repen maken en alles wat je maar kunt bedenken van chocolade. Maar Cadbury zorgt niet alleen voor dat de producten goed zijn, maar ook voor het welzijn van de medewerkers. Er is een heel dorp rond de fabriek ontstaan met sportgelegenheden, verenigingsgebouwen, een school en de kerk. Het was interessant om te zien hoe een bedrijf zich ontwikkelt door de jaren heen. We hadden geluk want ook de inpakafdeling was in werking. Leuk om te zien hoe alle repen in de wikkels gaan, dan in de dozen en op de pallet. Het is interessant om deze technologie in werking te zien, zeker als het zo vlekkeloos werkt.

Afgelopen week en komende week is het Half Term. Dat betekent dat de scholen twee (of sommige drie) weken (paas)vakantie hebben. Voor de Urb Farm betekent dat jonge trainees, schoolgaande jeugd, ook gewoon schoolvakantie hebben en dus niet aanwezig zijn op de farm. Maar de oudere trainees, voor wie de Urb farm een leerbedrijf is, moeten wel gewoon aanwezig zijn. Kortom er zijn minder trainees, maar even veel werk. Maar ook meer aandacht voor de trainees en dan maakt dat je efficiënter kunt werken. We hebben veel gedaan: een nieuw looppad gemaakt, voorbereiding gedaan voor een groene muur, meeste plantlabels zijn af en natuurlijk elke keer weer de terugkomende activiteiten (water geven, onkruid wieden, oogsten enz.)

Gisteren was het een mooie lente dag. Lijkt alsof de vogels meer gaan zingen naarmate het warmer wordt. Ik ben gisteren er op uit getrokken. Eerst langs de markt (van maar 6 kraampjes), crea/rommelmarkt, tweedehands boekwinkel, via wandelpad langs het kanaal naar ‘the Secret Garden’. Dat was een mooi wandeltochtje. Wat een genot kan het zijn om in het zonnetje, in de natuur op een bankje, een boek te lezen en geniet van alles wat er om je heen gebeurt.

Groeten Trijnie

• 07 April 2013 - 20:34

Tinir Van Dijk:

Nou trijnie ga weer reageren leuk om het weer te lezen.
    Chocolade fabriek was vast leuk,weer nieuwe dingen opgedaan.
    Was hier vandaag ook een fijne lente dag,heerlijk had tiemen gefiets met jan hendrik.
    Hij ligt nu lekker te slapen,was erg moe van de speeltuin en spelen met zij neefjes en nichtjes.
    Trijnie weer een goede week toegewenst met van alles en nog wat,wat op je pad komt.
    Groetjes van ons van je oom en tante aan de zilverschoon

• 07 April 2013 - 20:34

Tinir Van Dijk:

Nou trijnie ga weer reageren leuk om het weer te lezen.
    Chocolade fabriek was vast leuk,weer nieuwe dingen opgedaan.
    Groetjes van ons van je oom en tante aan de zilverschoon

• 07 April 2013 - 21:25

Helmich:

Heb je nog een paar chocoladerepen meegenomen voor een paar chocoladeverslaafden uit Hasselt?

• 08 April 2013 - 00:58

Mien De Jong Visscher Uit Putten:

Het lijk me wel leuk om in ander land van alles te beleven.
    Vooral met allemaal jonge mensen.
    Ik kan niet in slaap komen daarom een klein berichtje van mij.
    Van middag hebben denk enkel jongens ,een vuurtje gemaakt
    in heg hier aan de over kant .met dit droge weer
    maar gevaarlijk ,gezellig dat je met pasen,
    dat boeren kool hebt gekookt.degroetjes van tante mien

• 08 April 2013 - 14:43

Oma Van Dijkj:

bedankt voor het nieuwe bericht zo blijven mooi op de hoogte
    hoop dat het van de week ook zo mooi weer blijft
    we kunnen hier ook wel wat regen gebruiken ik denk bij jullie ook wel

veel liefs van oma en de zegen van onze lieve heer

• 12 April 2013 - 08:42

Rolinda:

Week 6 alweer wat gast het snel. Vooral als ik zie dat je je draai al behoorlijk lijkt te vinden.
    Kijk uit met die chocolade en de scones. Veel plezier en geniet van de zon.
    Knuffel van Rolinda