Week 10: each person is special - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu Week 10: each person is special - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

Week 10: each person is special

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

05 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Wat een week. Geen enkele week is hetzelfde en altijd beleef je wel weer iets wat wil vertellen. Maar deze week kan ik over elke dag wel een blog schrijven. Dat ga ik niet doen, want dan wordt het wel erg langdradig en saai verhaal.
Maandag, meestal een echte opstartdag waarbij alles nog niet echt heel snel gaat, maar niet deze week. Veel gedaan deze dag, maar ook nog steeds veel te doen. En zo voelden eigenlijk alle dagen deze week: Moe en voldaan, maar nog steeds genoeg te doen.

Dinsdag was toch wel een speciale dag, een belangrijke dag voor ons Nederlanders. Om toch wat van de oranje sfeer mee te krijgen, ben naar Londen geweest. Bij pub De Hems hadden ze een groot scherm waar we via de NOS alles gewoon konden volgen, net als vele van jullie. Bijzonder om gewoon een hele dag Nederlands te kunnen praten met iedereen waarmee je aan de praat komt. Er waren mensen die voor paar vakantiedagen in Londen waren, maar ook mensen die al meer dan twintig jaar in UK wonen. Grappig, wat toch vele Nederlanders elkaar weten te vinden op zo’n dag. Samen naar de beelden kijken, de twee couplet van Wilhelmus zingen en juichen als het moment daar was. Bijzonder om deze momenten te delen met mensen die je eigenlijk helemaal niet kent, maar toch een soort van verbonden voelt.
Het was een bijzondere Koninginnedag. Geen Koninginnedag zoals ik die ken vanuit Genemuiden: met het geluid van de brommers in de vroege morgen, een aubade en de optocht (toch eigenlijk ook wel een beetje gemist). Maar het was een dag waarvan je blijft onthouden waar je op dat moment, van de troonswisseling, was.

Soms heb je van die momenten dat je ontdekt dat je anders bent dan de rest. Je wordt in een bepaald vakje gezet, maar je weet eigenlijk niet wat dat betekend. Is het belangrijk dat mensen weten dat ik ADHD, autisme of dyslexie heb. Als ik een nieuwe opleiding begin, zou ik dat dan moeten vertellen? Hoe ga ik zelf om met de talenten en beperkingen die ik gekregen heb en hoe wil ik dat andere mensen me behandelen. Deze week hadden we het er over op de Farm. Het zijn gedachten waarmee trainees mee kunnen rondlopen.
We zetten mensen zo vaak in bepaald hoekje. Maar klopt dat eigenlijk wel? Zijn we zelf vaak niet net even iets anders dan de rest. Iedereen is bijzonder, iedereen is anders. Als we elkaar nu eens zo behandelen dat iedereen ‘speciaal’ is voor jou. Geeft één ieder in jou omgeving die speciale aandacht, die hij of zij nodig heeft. Hoe moeilijk dat soms ook is! Dan hebben we geen hokjes en vakjes meer, maar dan hebben we persoonlijke aandacht voor iedereen.

Op deze Bevrijdingsdag, groeten vanuit Engeland

Trijnie

• 05 Mei 2013 - 17:32

Hermien:

Hoi Trijnie,

Fijn dat je ook genoten heb van koninginnendag. Het laatste stukje van je mail ben ik helemaal met je eens mooie woorden.
    Groetjes maar weer uit Zwolle.
    Henk en Hermien

• 05 Mei 2013 - 21:24

Tinie:

Trijnie weer een leuk stukje dat je schrijft,onze koninginedag was ook leuk Gelukkig was het mooi weer dat was voor op optocht ook wel fijn,wout zag er mooi uit trijnie
    Wij zijn de laatste tijd ook veel buiten,Jan Hendrik kan leuk buiten spelen.
    Nou groetjes weer van ons en succces met alles wat op je pad komt
    Knuffel weer van Jan Hendrik Trijnie

• 05 Mei 2013 - 22:40

Ludy Van Dijk:

nou en heb je je helemaal uitgedost? smienk meegenomen? iedereen de vlag op de wangen gesmienkt?
    Want je kan samen wilhelmus zingen, maar je bent pas een echte nederlander als je in ieder geval iets oranje aan hebt of iets van de vlag. Leuk dat je het goed hebt gehad in Londen!!! Well Done!

• 07 Mei 2013 - 21:22

Roger En Ellen :

Hoi Trijnie,

Leuk om weer wat van je te lezen. Wat was het bijzonder he de troonswisseling. Een hele mooie dag die we ons nog lang zullen herinneren.

Mooi ook om te lezen wat jullie bespreken met de trainees. Everybody is special!
    Uniek, kostbaar en gemaakt naar Gods beeld. Daar zit echt geen 'foutje' tussen hoor.
    'Je bent een parel in Gods hand' is dan wel een heel mooi liedje. Weet niet of je die ook in Engelse tekst hebt? Misschien een mooie uitdaging voor jou om dit liedje te vertalen. ;-)

Fijne week verder!!!

groeten vanuit een warm en zonnig Genemuiden.