week 26: eerste bramen jam gemaakt! - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 26: eerste bramen jam gemaakt! - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 26: eerste bramen jam gemaakt!

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

25 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Begin van deze week was ik nog in Nederland. Zoals ik vorige week al schreef was het maandag een rust dagje, maar in ‘s avonds zijn we aan de slag gegaan. Want als je 50 wordt kun je dat niet zomaar voorbij laten gaan. Iedereen die afgelopen week over de dijk heeft gereden, heeft de sara waarschijnlijk wel gezien. Op de dag zelf kwamen familie en vrienden langs om te feliciteren. Het was een gezellige dag en goed om dit heugelijke moment samen te vieren.

Aan alles komt een einde dus zo ook aan een lang weekend in Nederland. Woensdag aan de einde van de middag zat ik alweer met me collega´s rond de tafel voor onze Growing People team meeting. Het was goed om me collega´s weer te zien en te starten met het evalueren van de afgelopen tijd en nieuwe plannen maken voor komende tijd. Zo staat er over anderhalve maand alweer een open dag op de planning en daarvoor moet nog veel geregeld worden. Het was goed om donderdag weer gewoon met z´n drieën aan de slag te kunnen op de Farm. En onder het onkruid wieden en tomaten plukken was er zeker ook tijd om de enkele vakantieverhalen uit te wisselen.

Ik denk dat ik in Nederland een virus ben op gelopen. Het virus van bramen plukken en er jam van maken. Afgelopen vrijdag heb ik met collega en trainee bramen geplukt en al gauw was het veel te veel . De helft van het geplukte moest gewassen worden en in de diepvriezer. Zodat we/ze op een later moment, als het was rustiger is bijv. in de winter als het sneeuwt, er jam van kunnen maken. Maar nu was ik afgelopen zaterdag ook nog even op de farm om alle plantjes in de kassen water te geven (ja moet gebeuren ook in het weekend) en toen zag ik toch nog een paar van zulke dikke rijpe bramen hangen. Ik kon het niet laten op een bakje op te zoeken en er een paar te plukken. Na het plukken nog even langs de supermarkt geweest en suiker gehaald. Toen in de keuken aan de slag gegaan. Ja, ik heb het oma en ook opa vaak zien doen (en afgelopen zaterdag ook Ludy), maar als je het dan zelf moet doen is het wel even onhandig. Maar het is me denk ik toch aardig gelukt, ook al zeg ik het zelf. Komende week maar kijken of het ook bij andere mensen in de smaak valt.

groeten Trijnie

  • 25 Augustus 2013 - 22:56

    Marleen Opschoor:

    Het is wederom een leuk verslag Trijnie!

    Tip: je kunt er ook bramensap van maken, de sap als "ranja" gebruiken en met 7up aanvullen, heerlijk!!

    Lieve groet, Marleen

  • 26 Augustus 2013 - 08:01

    Willy Selles:

    Hoi Trijnie,
    Leuk om je verslagen te lezen en over wat je allemaal mee maakt. Heb de Sara ook zien staan, mooi hoor en helemaal fijn dat je even weer thuis was. Wat ontzettend "vervelend" dat je het jam-virus hebt opgelopen. Ik denk dat het beste is om er maar gewoon aan toe te geven dan komt het wel goed. Leuk om te lezen hoe blij ze met schoffels kunnen zijn.
    groet'n van de Zeediek,
    ofwel van de Oostermoat, Willy Selles

  • 26 Augustus 2013 - 20:12

    Machteld Pelleboer :

    he Trijnie
    oma zal trots op je zijn , het gaat over de volgende generatie ha ha..groetjes en bedankt voor het leuke lange weekend, Machteld

  • 27 Augustus 2013 - 11:31

    Oma Van Dijk:

    prachtig hoor ikvind het geweldig moeten we nog lege potjes over sturen
    wat hebben we genoten van je het wekent heel veel liefs van oma
    en de zegen van onze lieve Heer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Trijnie

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 37104

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: