week 7: nog genoeg te doen... - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 7: nog genoeg te doen... - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 7: nog genoeg te doen...

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

13 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Over een maand hebben we een open dag op The Urb Farm. De voorbereidingen daarvoor zijn in volle gang. Er moet nog veel gebeuren voordat we onze gasten kunnen ontvangen. In ´The willow dome´ heb ik deze week de bramen, die elke keer opnieuw opkomen, verwijderd. In de komende weken hopen we het dak te herstelen, zodat het een mooi iglo wordt van wilgentakken. Tijdens de open dag is het dan een mooi plek voor muzikanten om daar hun muziek te laten horen.
En voor de open dag hopen we ook het nieuwe pad af te hebben (zie foto van vorige week). Als dit pad af is kun je een rondje maken op de farm en hoeft je niet dezelfde weg terug te lopen dan dat je gekomen bent. Ook de steenoven staat voor de komende week op programma. Als het weer een beetje mee zin hopen we genoeg bloemen in bloei te hebben om de boel nog extra op te vrolijken.

Donderdag ontstond spontaan een gesprek over de sla die geplukt moest worden. Hoe kun je het beste de bladen plukken? Waar moet je opletten? Welke bladeren zijn goed en welke zijn niet geschikt. De planten mogen geen bloemen hebben want dat heeft een negatief effect op de slabladeren. Ook mag je niet de hele plant kaal plukken, omdat deze anders te weinig bladeren bij om zonlicht op te vangen. Als zo’n gesprek ontstaat dan kun je goed uitleggen wat planten nodig hebben om te groeien. En dan is de stap naar fotosynthese niet zo heel moeilijk meer.

Elke keer weer verwondering ik me over dat gewoon hier kan werken en verblijven. Bijzonder en voel me echt bevoorrecht!
De natuur wordt wakker, bloemen gaan bloeien. Als je goed je ogen open doet en let op wat er in een week kan veranderen is dat echt wonderlijk. Ik loop twee keer per dag ongeveer dezelfde route naar de Urb Farm. De straat stenen zijn altijd hetzelfde en de huizen veranderen eigenlijk niet. Maar de planten beginnen te bloeien, de bomen krijgen hun bloesem. De vogels zingen hun lied. Bijzonder toch?

Groeten Trijnie

• 14 April 2013 - 14:32

Tinie:

trinie alweer je zevende verslag,wat kun jij toch mooi schrijven,je mag e cht trots op jezelf zijn.
    het wordt steeds mooier bij jou in engeland,straks blijf je er nog wonen grapje.
    Leuke dingen om nog steeds te lezen van jou.
    Ik zou het niet kunnen wat jij nu allemaal doet.
    Engelse taal kan ik al helemaal niet,kan alleen gelemunugers een beetje nederlands.
    Nou groetjes weer van ons en maak er weer wat moois van

• 14 April 2013 - 20:41

Ellen :

Hoi Trijnie,

Leuk om weer wat van je te lezen Trijnie! Fijn dat het zo goed met je gaat en dat je zulke leuke werkzaamheden mag doen. Stiekem wel een beetje jaloers hoor ;-) Heerlijk de handen uit de mouwen steken en je verwonderen over al het moois in de schepping. De lente is toch wel het mooiste seizoen. Geweldig! Zit nu op de bank en hoor de vogels hun lied nog zingen. Het was een mooie voorjaarsdag vandaag en dat kon je goed merken. De merels zijn alweer op zoek naar takjes en strootjes voor hun nest. En ineens zag ik dat er knopjes aan de hortensia zitten. Het lijkt wel of ze vandaag gekomen zijn. We hebben lang op de lente moeten wachten, maar ik heb het idee dat die nu in alle hevigheid los gaat barsten. Heerlijk!
    Gisteren weer een heugelijke dag voor Wout en Joël. Zwemdiploma B hebben ze gehaald. Wat hebben ze het goed gedaan. Leuk om mee te maken en bij te zijn. De jongens blij, maar ook de moeders blij. Scheelt weer ritjes naar het zwembad.
    Hoe gaat het met de Engelse taal. Kun je je al goed verstaanbaar maken? Je schreef over een gesprek over sla. Dan gebruik je natuurlijk heel wat woorden, die je niet in de supermarkt zou gebruiken. Knap hoor!!!
    We blijven je volgen vanuit de Grutto.

groetjes Roger, Ellen, Joël en Nick

• 15 April 2013 - 15:39

Ludy :

dag Trijnie,

hoe ziet er die iglo uit. Heeft het wat weg van de creaties van de willow man? ik hoop het! want dan ga je ervaring opdoen hoe je dat kan maken. Altijd voordelig voor thuis!
    dankie voor je verhaal. Op naar je verjaardag! Weten ze daar wel dat je jarig bent. Ze gaan toch wel taart voor je maken?. Maak er iets moois van daar. We zullen aan je denken!

liefs

Ludy

• 15 April 2013 - 15:48

Jennie:

Leuk om zo van alles te lezen.
    Veel plezier daar en volop genieten en werken.
    Vr Gr Jennie

• 16 April 2013 - 20:56

Henk-Jan:

Hey Trijnie,

Leuk om te lezen dat je het goed naar de zin hebt.
    houden zo!
    veel plezier nog.

groeten Erna en Henk-Jan Last

• 18 April 2013 - 07:53

Oma Van Dijk:

hoera vandaag je verjaardag gefeliciteert van oma en een fijne dag en Gods zegen toegewenst

van oma