week 9: werk aan de winkel ...... - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 9: werk aan de winkel ...... - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 9: werk aan de winkel ......

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

28 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Na een bijzondere week, was het deze week terug in de realiteit. Werk aan de winkel, nog twee weken tot de open dag en er moet nog veel gebeuren. Afgelopen week een paar warme dagen gehad en alles groeit nu heel snel. Soms kun je het gewoon niet bijhouden. Zaailingen moeten worden uitgeplant in de volle grond. De tomaten, komkommers, paprika en nog vele andere planten moet in grotere potten. Alles water geven met de gieter, soms twee keer per dag, kost veel tijd. Onkruid brult de grond uit. De lijst met taken wordt steeds groter en er lijkt niets af te gaan. Gelukkig hebben sommige trainees ook in de gaten dat er gewerkt moet worden, en zetten ze zich ook met de volle 100% in. Extra hulp van vrijwilligers is onderweg, altijd handig en nu ook wel nodig.

Had ik al verteld dat we een verticale groene muur gemaakt hebben? Een pallet met aan de ene zijde dichtgemaakt met anti-worteldoek en gevuld met potgrond. Deze week hebben we gevuld met verschillende zaailingen van groenten en bloemen. Het is creatief met planten, welke kleuren gaan we gebruiken en op welke plek. Nu is het aan de planten om de figuur waarin we ze geplant hebben, zichtbaar te maken. Zal een foto bijvoegen zodat jullie ook kunnen zien, hoe het er nu uit ziet.

In Nederland zal nu alles wel oranje gekleurd zijn. Ludy had vorige week de Nederlandse vlag en vele andere oranje en rood-wit-blauwe spullen meegenomen. Dus heb ik mijn kamer ook maar versiert om toch ook een beetje in de sfeer te komen. Hoop komende dinsdag naar Londen te gaan om daar nog wat van de troonswisseling mee te krijgen. Hoop dat jullie er een leuk oranje feestje van maken, ik hoor de verhalen later wel.

For the people who didn’t understand this blog, sorry, but I will give personally you the translation, if you want ;-) Kreeg deze week meerdere reacties, dat Nederlands nogal moeilijk was om te begrijpen, vandaar…..

Groeten vanuit Wolverton,

Trijnie

• 28 April 2013 - 17:18

Ludy:

Dank voor je verhaal. Geniet van de strijd tegen het onkruid.

• 28 April 2013 - 20:04

Oma Van Dijk:

je ben dircekt verder gegaan merk ik wel
    oma was blij je even op de laptop te zien
    je geniet weer met volle tuigen en de fotos waren mooi
    veel sterkte met jullie werk
    en veel liefs van oma en de zegen van onze lieve Heer

oma

• 30 April 2013 - 15:57

Tinie:

Nou trijnie alweer 9 weken weg de tijd vliegt,ongelooflijk allemaal,gaat allemaal nog prima met jou zo te horen.
    Je hebt erg genoten van je moeder en je tante bij jou,wat een verassing voor jou Trijnie.
    Tiemen vandaag vrij omdat het koniginne dag is,heerlijk zo tussen door een dagje vrij.
    Verder niet zoveel bijzonders gedaan vandaag,gewoon lekker doen waar je zin aan hebt.
    Gaat hier verder allemaal goed,alles onder controle aan de zilverschoon.
    Groetjes weer van ons eenook een knuffel van je kleinste neefje doei doei doei doei doei