week 21: watering, watering, watering... - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 21: watering, watering, watering... - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 21: watering, watering, watering...

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

21 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

In Milton Keynes was dit weekend festive road met verschillende activiteiten. Een onderdeel van het festival was ´Walking With Giants´. Een optocht met een soort poppen zoals je die maakt als iemand 50 jaar wordt. Maar deze poppen reden op wielen en sommigen hadden bewegende onderdelen zoals handen en voeten. Het was een andere soort optocht dan dat ik gewent was, geen wagens, geen auto’s, geen trekkers. Een paar weken geleden had ik al wel wat voorbereidingen gezien. Maar dat ze met zulke simpele dingen deze grote gevaartes konden maken had niet verwacht. Het is een uitdaging om spullen opnieuw te gebruiken,maar kan een mooi resultaat opleveren. Recyclen, dat is wat we ook op de Farm proberen te doen. Voor de mensen die me verslagen volgen hebben al wel enkele voorbeelden gezien. Het is verrassend hoeveel spullen je eigenlijk helemaal niet hoeft weg te gooien maar nog steeds kunt gebruiken.

Afgelopen week was de laatste week van de jongere trainees. Het uitkeren van geld voor educatie is door de overheid verandert voor het komende schooljaar. Daardoor is het voor vele trainees niet meer mogelijk om hun ‘les’ te volgen op de Farm. Het is jammer dat we deze jongelui gaan missen, want ze brachten leven in de brouwerij. Maar aan de andere kant kunnen we ons nu meer focussen op andere dingen, die nu iedere keer op de achtergrond raken. De oudere trainees blijven komen. We kunnen meer richten op hun stages op de Urb Farm en de kwaliteit ervan verbeteren. En er zijn nog vele andere dingen die nog op de lijst staan die we nog graag willen doen, hopelijk komen we daar nu wat meer aan toen.

Deze jonge mensen gaan verder op hun pad en je weet niet wat de toekomst ons brengt. Maar hopelijk hebben we wat zelfvertrouwen mogen zaaien en her en der wat mogen snoeien zodat ze later beter mogen bloeien en groeien. Mighty oaks from little acorns grow. Soms is het zaadje klein maar groeit uit tot een grote boom. Vandaag viel me oog op een toepasselijke tekst waar waarin Paulus schrijft: Ik heb geplant, Apollos heeft water gegeven, maar God heeft doen groeien. Het is niet belangrijk wie plant of wie begiet; alleen God is belangrijk, want hij doet groeien. (1 Korintiërs 3:6,7)

Het was afgelopen week erg warm weer, dus het was hoofdzakelijk water geven, water geven en nog meer water geven. Is het in Nederland ook zo warm?

Groeten Trijnie

• 22 Juli 2013 - 09:29

Helmich:

Het is hier ontzettend warm. Gisteren bij oma op de camping geweest. Vandaag, morgen en woensdag wordt er nog heel warm weer aangegeven, daarna meer kans op onweer.

• 23 Juli 2013 - 19:17

Machteld Pelleboer :

ha Trijnie . leuk idee voor je mams ha h a...... nou hier ook warm net als bij jou.... de laatste woorden zijn helemaal succes. wel water geven hoor anders verdrogen de planten en ook goed voor jezelf zorgen. hopen dat je een leuke vakantie hebt met de pa en ma en Jan en Wout . knuffel ze maar fijn tot ze er genoeg van hebben. we wensen je een fijne en leuke tijd toe. groetjes van Machteld Peter en Anne-Marit

• 27 Juli 2013 - 08:26

Oma Van Dijk:

oma reageert een beetje laat maar ik had jestukje wel gelezen heb er weer van genoten veel liefs van oma en genieten straks van je vader en je moeder en van jan en wout en de zegen van onze lieve heer