week 14: Samen sta je sterk - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu week 14: Samen sta je sterk - Reisverslag uit Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk van Trijnie Dijk - WaarBenJij.nu

week 14: Samen sta je sterk

Door: Trijnie van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

03 Juni 2013 | Verenigd Koninkrijk, Milton Keynes

Het reisverslag is deze week wat later dan normaal maar dat heeft ook zo zijn rede. Ik mocht namelijk vrijdag Inge en Carlijn verwelkomen op Engelse bodem. Danielle zou ze ophalen van vliegveld in Luton. Maar wat ze niet wisten is dat ik vrijdag ook vrij had genomen en mee kon naar Luton. Dus de verrassing was groot toen ze de hoek om kwamen en we elkaar zagen. Surprise en welkom in UK. Gelijk geconfronteerd met het Engelse linkse rijden, Engelse uur later in de tijd en Engelse sterke thee met melk. Thuis eerst even rustig op de bank bijkomen van het hele vliegavontuur. Lopend door me ´woonplaats´ Wolverton naar Foundation House voor de lunch, daarna op naar de Urb Farm. Mijn werkplek laten zien en collega´s geïntroduceerd. Die meiden kunnen aardig woordje Engels meepraten was de reactie van een van de collega’s en anderen stemmen daarmee in.
Het werd een vol weekend, waarin we Engeland weer wat beter hebben leren kennen. Ik heb weer een paar dingen van me denkbeeldige lijstje kunnen afstrepen: St. Paul’s Chathedral, ‘Changing the Guard' at Buckingham Palace, eekhoorntjes in Londen, Cambridge met zijn vele universiteiten. Niet te vergeten de Fish&Chips en kijk nu al uit naar English Breakfast van morgen.
Het was goed om elkaar te zien en te spreken. Fijn om een heel weekend gewoon en geoorloofd Nederlands te praten (al was het vrijdag nog wel even schakelen). Meiden, bedankt voor dit mooie en gezellige weekend.

Deze week was het half term (schoolvakantie), dus minder trainees op de Farm. Voor ons, als GP-team, meer tijd om klusjes te doen die anders blijven liggen. Dinsdag twee nieuwe kippen uitgezocht bij een tuincentrum aan de andere kant van Milton Keynes. We hebben weer sinds lange tijd een teammeeting gehad, twee zelfs deze week. Alle sterke en zwakke punten van het project op een rijtje gezet. Nieuwe ideeën en uitdagingen uitgeschreven. Er zijn veel mogelijkheden voor Growing People, maar jammer genoeg kan niet alles gedaan worden. De To Do-list wordt steeds groter, maar we moeten het wel kunnen blijven doen met twee personeelleden en een WWOOF’er (zoals me ‘titel’ hier officieel is). Maar het is goed om zo te brainstormen en met elkaar van gedachtes/ideeën te wisselen. Het zet Shane, Florie en mij weer even scherp. Nieuwe doelen worden gezet en we kunnen dit gebruiken om gericht te werken.

Iets wat vorige week niet heb verteld: het was Trinity Sunday afgelopen zondag. In de Holy Trinity kerk, hier in de buurt, was er een speciale dienst. Trinity: drie-eenheid. Er zijn vele trio’s te bedenken: ijs-vloeibaar-damp, Vader-Zoon- Heilige geest, school/werk-kerk-gezin, zaaien-planten-oogsten. Als er een van de drie weg valt is het evenwicht weg. Een driehoek is een sterk als het zijn vorm behoud. Het is een sterke aanvalspositie in de sport, in de waterpolo tenminste. Met me collega’s vormen we nu een team van drie. We vullen elkaar aan en versterken waar nodig. Ik ben dankbaar dat ik van deze driehoek een onderdeel mag zijn en hoop dat ook nog een poosje te blijven. Samen sta je sterk.

En oh ja, afgelopen week begonnen met me taalcursus. Korte samenvatting: moet nog veel leren, maar tot nu toe, wel erg leuk om te doen.

Groeten van uit UK,
Trijnie

• 03 Juni 2013 - 08:12

Papa:

een mooi verslag van deze week
    ga zo door pappa

• 03 Juni 2013 - 10:34

Machteld :

ha Trijnie
    ik zie en lees het alweer . je geniet nog steeds . leuk om te lezen dat je lekker bezig bent en geniet van alles vooral van de verrassingen.... nou meid ga zo door net zoals je papa dat zegt . lief he. groetjes en liefs van je tante ...................

• 03 Juni 2013 - 13:57

Oma Van Dijk:

wat geniet je geweldig en wat leer je veel en amo geniet mee
    bedankt voor je verhaal en veel liefs van oma en de zegen van de Heer
    je oma

• 03 Juni 2013 - 14:53

Janny V Essen:

Hallo Trijnie

Bedankt weer voor je verhaal
    Godszegen toe gebeden in Engeland

Groeten Janny v E

• 04 Juni 2013 - 00:03

Ludy:

Hè top je bent naar taalcursus! Leuk dat Inge is geweest.

• 05 Juni 2013 - 08:40

Tinie:

Nou Trijnie je gaat steeds mooier schrijven straks blijf je er nog wonen grapje.
    Eindelijk is het bij ons ook lekkere temperaturen,lekker genieten buiten met Jan Hendrik
    Wij hebben een schelp gekocht met zand,en hij speelt graag met water.
    Zo vermaken wij ons verder prima
    Trijnie leuk dat er een paar meiden bij je waren dat was ook zeker lekker genieten.
    Nou goodbey weer van de van dijkjes en sterkte weer met alles wat op je pad komt.
    Je mag echt trots op jezelf zijn
    knuffel van Jan Hendrik

• 06 Juni 2013 - 22:47

Roger En Ellen:

Hoi Trijnie,

Leuk om weer wat van je te lezen!! Wat een belevenis: UK. Hard werken, veel leren, maar ook lekker de toerist uithangen met Inge en Carlijn. Geniet er van!! Succes met je cursus!

groetjes Roger en Ellen